بلاگ

تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول

تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول

تاریخچه برند سیکو:

تاریخچه برند سیکو سرآغاز تولد سیکو به سال۱۸۸۱ برمیگردد. زمانی که کارآفرینی ۲۱ ساله به نام کینتارو هاتوری فروشگاهی به منظور فروش و تعمیر ساعت در مرکز شهر توکیو افتتاح کرد.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 1کینتارو هاتومی بنیانگذار ساعت سازی سیکو
 ۱۱ سال بعد وی کارخانه سیکوشا(seikosha) را با خرید کارخانه ای بلا استفاده به منظور تولید ساعت دیواری افتتاح کرد. در زبان ژاپنی سیکو به معنی دقیقه و نفیس یا موفقیت به کاربرده میشود و شا در زبان ژاپنی به معنی خانه میباشد. پس سیکو شا به معنی خانه دقیقه و نفیس و یا خانه موفقیت افتتاح گردید.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 2ساعت دیواری با نام سیکو
در سال ۱۸۹۵ کارخانه سیکو اولین ساعت جیبی و نگهدارنده زمان(کرنومتر) را تولید کرد. به عقیده صاحبنظران این گام ابتدایی کینتارو باعث شد سیکو امروزه در جایگاه کنونی قرار بگیرد .
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 3 اولین ساعت جیبی و کرنومتر
در ادامه تاریخچه برند سیکو
در  سالهای ابتدایی قرن ۲۰ ، ساعت های جیبی بسیار مورد استقبال قرار گرفته بودند و ساعت های مچی کم کم داشتند جایگاه خود را باز میکردند، در سال ۱۹۱۳ کینتارو ساعت مچی لورل (LAUREL) را تولید کرد و با ظرفیت روزانه ۳۰ تا ۵۰ عدد خود را متمایز از سایر رقبا کرد.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 4اولین ساعت مچی سیکو با نام لورل
در سال ۱۹۲۳ کارخانه سیکو شا بر اثر زلزله فرو ریخت ولی در سال ۱۹۲۴ از باقیمانده های آن کارخانه سیکو متولد شد. اولین ساعت رسمی با نام سیکو در این سال به بازارهای جهانی معرفی شد.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 5اولین ساعت رسمی با نام سیکو
 در سال ۱۹۲۹ طبق یک قرارداد رسمی شرکت سیکو به عنوان حامی رسمی خطوط راه آهن ژاپن معرفی شده و ساعت های سیکو به عنوان ساعت رسمی توسط رانندگان قطار مورد استفاده قرار گرفت.
در سال ۱۹۶۹ اولین ساعت کوارتز جهان با نام سیکو آسترون کوارتز به جهان معرفی گردید، این اولین ساعت با
مکانیزم کوارتز در جهان بود و تکنولوژی تولید ساعت را با تحول مواجه کرده و آن را تحت تاثیر قرار داد.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 6اولین ساعت کوارتز جهان با نام سیکو
در سال ۱۹۷۳ اولین ساعت دیجیتال ۶ رقمی را به جهان عرضه کرد. دو سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۵ اولین ساعت دیجیتال با قابلیت کورنومتر به بازار جهانی عرضه گردید.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 7اولین ساعت دیجیتال ۶ رقمی جهان ، معرفی شده توسط سیکو
در سال ۱۹۶۸ مهندسان شرکت سیکو با نامه ای از غواصان حرفه ای هیروشیما مواجه شدند. مشکلاتی که در غوص متراژ های عمیق را به آنها گفته شد. از آنها تقاضای یاری کرده بودند. پس از ۷ سال تحقیق بالاخره در سال ۱۹۷۵ زحمات و تحقیقات مهندسان سرکت سیکو به ثمر نشست و اولین ساعت جهانی با کیس تیتانیوم و قابلیت غوص در عمق ۶۵۰ متر به جهان عرضه گردید.
سیکو به عنوان یک شرکت نوآور در زمینه تکنولوژی و نوآوری اولین ساعت با قابلیت پخش برنامه های تلویزیونی به همراه قابلیت اتصال به هدفون را در سال ۱۹۸۲ به بازار عرضه کرد; در همین راستا ، یک سال بعد اولین ساعت مچی با قابلیت ضبط صدا را به بازار عرضه نمود. در همین سال بود که اولین ساعت مچی کوارتز-کرنوگراف را معرفی کرد.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 8اولین ساعت مچی با قابلیت پخش برنامه تلویزیونی توسط سیکو
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 9اولین ساعت با قابلیت ضبط و پخش صدا ، معرفی توسط سیکو
در سال ۱۹۸۴ ، سیکو اولین گام را در تولید تجهیزات اطلاعات قابل حمل برداشت، در واقع ساعتی معرفی کرد که به کامپیوتر وصل میشد و به وسیله کیبورد قابلیت ورود و ذخیره اطلاعات شماره تماس و آدرس را تا ۲۰۰۰ کاراکتر داشت.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 10 اولین ساعت تولید شده با قابلیت ذخیره و حمل داده
در سال ۱۹۸۶ شرکت سیکو در راستای بهبود ساعت غواصی خود ، ساعتی معرفی کرد که تا ۱۰۰۰ متر توانایی تحمل فشار آب را داشت ، بدنه این ساعت سرامیک بوده و تا ۱۰۰۰ متر فشار آب را تحمل میکرد.
تاریخچه برند سیکو (SEIKO) : قسمت اول
Figure 11اولین ساعت غواصی با قابلیت تحمل ۱۰۰۰ متر معرفی توسط سیکو
تاریخچه برند سیکو، برند های سیکو :
  • سیکو آسترون:
اولین ساعت کوارتز جهان توسط سیکو با نام آسترون معرفی گردیده، این نام همواره یادآور نوآوری ساعت های سیکو در جهان بوده است.
  • سیکو پراسپکس:
در مجموعه مدلهای پراسپکس ، سیکو محدودیت های تکنولوژی را به چالش می کشد. برای علاقه مندان به ماجراجویی، غواصی و طبیعت گردی ساعت هایی را فراهم می  که ایمنی بیشتر و قابلیت اطمینان بالاتری را برای آنان به همراه داشته باشد.
  • سیکو پریسیج:
مجموعه مدل های پریسیج ، ساعت های مردانه ای میبینید که زیبایی شناسی ژاپنی، هنر صنایع دستی و مهارت های ساعت سازی ژاپنی را توامان دارا هستند. در این مجموعه ، زیبایی، کیفیت و عملکرد طولانی مدت ژاپنی را همزمان خواهید داشت.
  • سیکو کینگ:
در این سبک ساعت های مکانیکی را همزمان با طراحی به سبک سیکو همزمان میبینید.
  • سیکو ۵:
به مدت ۵۰ سال سیکو ۵ یادآور قابلیت اطمینان، دوام، عملکرد و ارزشمندی است، امروزه با طراحی به روز تر و تکیه بر همان ارزش های گذشته ، ساعت هایی را عرضه کرده که همان ارزش های گذشته را با ظاهری اسپرت و تازه به همراه دارد.
  • سیکو لوکیا:
شرکت سیکو به منظور ارزش گذاری به بانوان و در نظر گرفتن سلایق بانوان، لاین تخصصی خود را با نام لوکیا ایجاد کرد. ساعتهایی با در نظر گرفتن سلیقه بانوان تولید کرد. ظرافت و زیبایی را هم زمان دارند.
  • سیکو پریمیر:
مجموعه پریمیر ، ساعت های مردانه و زنانه را در سبک مجلسی ارائه کرده است. این سبک تکنولوژی و طراحی کلاسیک را توامان نشان می دهد. با توجه به ظرافت و طراحی در سبک مجلسی ساعت هایی  را ببینید که به همان اندازه که ظرافت دارند ، جذاب هم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *